• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144754
+
-

تأکید مراجع تقلید قم بر حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاون رئیس‌جمهوری که به‌منظور دیدار با مراجع و اطلاع‌رسانی پیرامون مسائل محیط‌زیستی به قم سفر کرده بود، با آیات عظام دیدار کرد و در این دیدار، مراجع تقلید از نابودی سواحل و جنگل‌ها برای احداث ویلا و فعالیت واحدهای آلاینده صنعتی در حریم شهرها انتقاد کرده‌اند.

  واحدهای صنعتی آلاینده، به بیرون از حریم شهرها منتقل شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی: مسئله انتقال واحدهای صنعتی آلاینده از حریم شهر به خارج از آن و دفع اصولی زباله‌ها، یک اقدام مهم و اساسی است که باید مورد توجه سازمان حفاظت محیط‌زیست باشد. با بزرگی شهرها بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در میان شهر یا حریم زندگی مردم قرار گرفته و لازم است برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از آثار سوء آنها تدبیری اتخاذ شود. از بین بردن سواحل و جنگل‌ها برای احداث خانه و ویلا نیز باعث وارد شدن خساراتی به محیط‌زیست شده است.

  فرهنگ حفظ محیط‌زیست، هنوز در جامعه به‌درستی جا نیفتاده است

آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی: محیط‌زیست یکی از مسائلی است که کمتر در کشور ما به آن توجه می‌شود؛ امکانات و ظرفیت‌های محیط‌زیست متعلق برای تمام مخلوقات خداوند است و از بین بردن آنها فقط جفا به انسان نیست، بلکه ظلم به جهان خلقت است. مسائل و مباحث زیست‌- محیطی طی سال‌های گذشته درکشور ما مورد بی توجهی قرارگرفته است. علاوه بر کم توجهی به محیط‌زیست، فرهنگ اسراف و استفاده از منابع غذایی نیز در کشورمان مطلوب نیست. محیط‌زیست یک حق همگانی است که فرهنگ آن هنوز در جامعه به درستی جا نیفتاده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید